Više od 7000 odgojno-obrazovnih djelatnika sudjelovalo u edukacijama pripreme za izvanredne situacije
Hrvatski Crveni križ prošle je godine educirao više od 7000 odgojno – obrazovnih djelatnika kako bi se pripremili za izvanredne situacije, ali i za mnoge druge teme važne za cjeloviti razvoj djece i mladih poput suzbijanja predrasuda, volonterstva i humanih vrednota. Stručna usavršavanja koja se provode u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, privlače veliki broj sudionika.
Ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać ističe kako Hrvatski Crveni križ pruža veliki doprinos hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu: „Osobito veliko zanimanje privlače teme koje su odgovor na zbivanja u uvjetima elementarnih nepogoda kao što su bili potres u Zagrebu i Sisačko-moslavačkoj županiji, ali i pandemija izazvana koronavirusom.“
Bilo je važno educirati odgojno-obrazovne radnike za prepoznavanje rizičnih i zaštitnih čimbenika kod djece i učenika: „Važno je otkriti njihove potrebe te pružiti primjerenu podršku vodeći se pritom najboljim interesom djeteta.“ Na stručnim usavršavanjima obrađivale su se teme o postupanjima u svrhu samozaštite pojedinaca, vrtićkih i razrednih skupina u uvjetima elementarnih nepogoda.
„Upravo je suradnja Agencije za odgoj i obrazovanje i Hrvatskog Crvenog križa, kroz organizaciju stručnih skupova s temama o pravilima pružanja prve pomoći i demonstriranja postupaka prve pomoći te pripremama i postupanjima u izvanrednim situacijama, pravi put kojim se može uspostaviti suradnja odgojno-obrazovnih ustanova s djelatnošću HCK-a“, navodi Brezak Stamać.
Suradnja se proteže i na organizaciju stručnih skupova s temama koje obuhvaćaju nacionalne programe, kao i teme iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja poput Nacionalnog programa za razvoj volonterstva, Nacionalnog plana za suzbijanje trgovanja ljudima te brojne druge značajne planove i programe.
„Iz iskustva znamo da stručnjaci iz Hrvatskog Crvenog križa raspolažu teorijskom i praktičnom ekspertizom, a to u realizaciji stručnog usavršavanja podiže motivaciju učitelja i nastavnika te doprinosi visokoj korisnosti za međupredmetnu primjenu u nastavi te primjenu u izvannastavnim i projektnim odgojno-obrazovnim aktivnostima“, pojašnjava Brezak Stamać.
Agencije za odgoj i obrazovanje pružila je podršku HCK platformi “Sigurnije škole i vrtići” u sklopu koje odgojno-obrazovni djelatnici i učenici uče kako se snaći u izvanrednim situacijama: „Kada se dogodi katastrofa, djeca su najosjetljivija i najranjivija društvena skupina i zato ih je važno osposobiti za snalaženje u izvanrednim situacijama. Jako je korisno što je kreiran lako dostupan internetski alat s edukativnim materijalima i konkretnim aktivnostima koje odgojitelji, učitelji, nastavnici i stručni suradnici mogu koristiti i realizirati u svakodnevnom radu s djecom i učenicima. Planiramo i u idućoj godini provoditi ovakve i slične aktivnosti te nastaviti našu dugogodišnju uspješnu suradnju.“
Suradnja Agencije za odgoj i obrazovanje i Hrvatskog Crvenog križa dugi niz godina odvija se i u programu Natjecanja mladih Hrvatskog Crvenoga križa. „Ta se natjecanja održavaju od 1996. godine i na njima je do sada sudjelovalo više od 120 tisuća učenika osnovnih i srednjih škola. Vještine pružanja prve pomoći koja se pokazuju na natjecanju i na praktičnim radilištima, s realistično prikazanim situacijama i ozljedama, doprinose pripremi učenika za snalaženje u izvanrednim situacijama“, navodi Brezak Stamać.
Nažalost, u protekle dvije godine Natjecanje mladih Hrvatskog Crvenog križa nije održano zbog pandemije koronavirusa koja je utjecala na sve sfere života djece i mladih. „Djeci i učenicima je prirođeno okruženje vrtićka grupa, učionica, školsko igralište, prostor u kojemu se osjećaju zadovoljno, vršnjaci među kojima se osjećaju prihvaćenima, učitelji i odgojitelji koji s njima dijele vrijeme učenja i vrijeme igre“, pojašnjava Brezak Stamać i dodaje kako istraživanja pokazuju da takve okolnosti kod djece razvijaju stres, depresiju i anksioznost.
„Cilj je Ministarstva znanosti i obrazovanja, a to mišljenje dijele odgojno-obrazovni djelatnici, što više biti u školi, na nastavi, u razredu. Nastava na daljinu je spasila odgojno-obrazovni sustav, školske i akademske godine pandemijskoga razdoblja, no društvo je ojačalo i naučilo je suživjeti s virusom“, zaključuje ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje.
Preuzeto s www.hck.hr
Privatnosti
Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
Neophodni kolačići
Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.
Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.
Kolačići trećih strana
Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih informacija kao što su broj posjetitelja na stranicu i najpopularnije stranice.
Omogućivanjem ovog kolačića pomažete nam u poboljšanju naše web stranice.
Najprije omogućite Neophodne kolačiće kako bismo mogli spremiti vaše postavke!